החרדים מגיבים לראשי הערים: "נבוא איתם חשבון"

איתי גדסי 1 Comment on החרדים מגיבים לראשי הערים: "נבוא איתם חשבון"

ראשי המפלגות החרדיות התייחסו להצהרת ראשי הערים שלא תקצבו את החינוך החרדי בהתאם לסיכום בקואליציה: "אכזבה גדולה לראות את ראשי הרשויות מוסתים מהתקשורת ועולים על גל ההסתה העכור"

דרעי וגפני צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראשי המפלגות החרדיות, התייחסו בצהריים למכתב ראשי הרשויות שהצהירו הבוקר (שני), כי לא יתקצבו את החינוך החרדי בהתאם להסכמים הקואליציוניים.

יו״ר ש״ס השר אריה דרעי אמר בישיבת הסיעה: "לא יכול להיות הבדל בין חינוך ילד חרדי לכל ילד אחר במדינה, וזה מה שביקשנו בהסכמים הקואליציוניים. הדרישה לשוויון אינה אמורה לפגוע בתקציב הרשויות ואני בהחלט בעד לשפות אותן. לצערי ניסוח המכתב שפורסם איננו נכון, ורבים מראשי הרשויות שהבינו את הדרישה חזרו בהם מהחתימה. חברי הכנסת שלנו יסבירו זאת לראשי הערים ואני משוכנע שכולם יסכימו ויפעלו למען השוויון בחינוך".

יו"ר דגל התורה, חה"כ משה גפני סירב להתחייב שלא יתמכו באותם ראשי ערים בבחירות, אך הבטיח "נבוא איתם חשבון". כך אמר במענה לשאלת כתב 'קול חי'.

video
play-sharp-fill

קודם לכן, תקף סגן השר אורי מקלב את ראשי הערים שחתמו על המכתב: "זו אכזבה גדולה לראות את ראשי הרשויות מוסתים מהתקשורת ועולים על גל ההסתה העכור, הם מדברים על אפלייה של אוכלוסיות? מה שהם עושים זה הנצחת האפליה הקיימת זה שנים".

video
play-sharp-fill

יו"ר ועדת הפנים, חה"כ יעקב אשר, התייחס בפתח הדיון היום לסערת מכתב ראשי הרשויות: "אני אומר לידידיי ראשי הערים, אין דבר כזה ילד רשמי וילד פחות רשמי, ילד מוכר וילד חצי מוכר. ראש עיר הוא אבא של כולם. אני דוחה מכל וכל את הנוסח של המכתב ובטוח שתצא הבהרה ברורה מהשלטון המקומי בנושא הזה.

"לא ביקשנו מאף ראש עיר שיתקצב מה שהמדינה לא משלמת. חוק נהרי הוא מצ'ינג בין המדינה לעירייה, אבל את מה שהעירייה מוציאה מכיסה היא חייבת לתת לכל ילד אותו סכום בדיוק, לא נקבל שום אפליה בעניין הזה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הגיע הזמן לזרוק מסיתים צהשמאל לכלא ולהכניס לחגירות קשות כל איש שמאל בכיר שקורא להסתה נגד חרדים או ימנים או לאנרכיה אפילו ברמז הגיעה הזמן לחקירות וכלא